fbpx

Cum începi o afacere de la zero? Pas cu pas.

Mulți oameni iau în considerare începerea unei afaceri de la zero, adaptată noilor cerințe de piață. Înainte de a începe procesul legal, există câțiva pași pe care trebuie să îi luați în considerare, pentru a vă asigura că ați ales calea corectă pentru produsul sau serviciul dumnevoastră. Așadar, cum să începi o afacere de la zero?

19 minute de citit
Publicat de Daniel Serbu în ianuarie 27, 2021

În articolul următor, voi încerca să evit cât mai mult posibil părțile birocratice ale unei afaceri și să mă concentrez mai mult pe partea de branding și planul de afacere. În cele din urmă, totul se rezumă la cât de mult crezi în modelul tău de afacere și câte ore ești dispus să petreci pentru a construi o afacere de la zero.

IMAGINAȚI-VĂ O AFACERE DE LA ZERO

a) Când începeți o afacere de la zero, este foarte important să creați un plan, luând în considerare câteva aspecte care vă vor ghida prin procesul de idei. Cel mai bine este să notați pașii următori:

  • Primul pas este distractiv. Încercați să vă gândiți cine sunteți și ce va oferi afacerea dumneavoastră.
  • Prin ce vă diferențiați de ceilalți? Încercați să prospectați bine piața.
  • Ce aveți de oferit? Doriți să rezolvați o problemă? O nevoie? Doriți să creați ceva atipic?
  • Cui vreți să vindeți? Gândiți-vă exact ce fel de clienți doriți să aveți, eventual la statutul lor social și dacă sunt bărbați sau femei.

Nu vă grăbiți să răspundeți la întrebările de mai sus, gândiți-vă bine la ele. Totul începe de la ele.

b) Încercați să desenați o hartă mentală pe hârtie și veți avea o viziune mai largă a viitoarei afaceri. A crea o hartă mentală nu este atât de greu. Începeți cu nucleul afacerii și apoi desenați sageți cu idei diferite despre noua dumneavoastră afacere în 2020. Nu aveți limitări, puteți adăuga simboluri sau numere, puteți explora liber. Dacă nu vă place ideea de hârtie, puteți face acest lucru pe computer.

Personal, acum folosesc această metodă pentru a nota ce discut într-o întâlnire, pentru noile idei, iar în felul acesta îmi ajut prietenii și colegii să-și dezvolte ideile.

c) Încercați să înțelegeți cum vor fi clienții dumneavoastră și faceți o hartă cu ei. Aceasta se numește „harta empatiei” și a fost creată inițial de Dave Gray și puteți afla mai multe despre designul empatic aici. Nu vă faceți griji, este posibil să găsiți unele lacune în harta empatică. Nu este o problemă, probabil veți avea un sentiment de eșec, dar eșecul se întâmplă. Prin eșecuri vă veți atinge țelul.

ÎNCEPEȚI SĂ CREAȚI UN PLAN DE AFACERI

a) Setați punctele cheie. Acum este timpul să stabiliți un plan de afaceri, va fi mai specific și veștile minunate sunt că o mare parte din ceea ce ați lucrat în faza de idee va fi de ajutor aici.

  • Care sunt calitățile serviciilor/produselor tale pentru care clienții ai vrea să plătească?
  • Cercetați piața și aflați dacă produsele sau serviciile oferite sunt cerute.
  • Identificați potențialii clienți și aflati mai multe despre comportamentele și activitățile lor.
  • Învățați de la concurenți și îmbunătățiți-vă oferta.
  • Gândiți-vă la modul în care tendințele viitoare vă pot afecta oferta. (aflați mai multe aici despre Trenduri în web design)
  • Cum obțineți noi clienți? Din social media, presă, festivaluri, servicii agenție digitală?
  • Doriți să vă vindeți produsul/serviciul în mediul online sau offline? Plata cash sau card credit?
  • Ai nevoie de un partener sau o echipă? Pentru externalizare sau livrare.

Știu că nu este simplu să răspundeți la toate aceste întrebări, dar puteți primi ajutor de la prietenii, familie sau de la o agenție specializată care te va ghida pe tot parcursul procesului.

b) Încercați să faceți un Model de Business Canvas. BMC este un șablon de management strategic și startup pentru dezvoltarea de noi afacerei sau documentarea modelelor de afaceri existente. Cu un BMC puteți efectua o analiză de profunzime, dar nu va fi completată niciodată 100%, deoarece este un document în evoluție care poate fi actualizat pe măsură ce afacerea dumneavoastră crește sau se modifică. Dacă doriți să aflați mai multe despre BMC-uri, puteți să le căutați pe google sau să căutați pe YouTube, veți găsi numeroase tutoriale.

ANALIZEAZĂ PIAȚA

a) Puteți opta pentru analiza SWOT. Această tehnică este utilizată pentru a ajuta o persoană sau o organizație să identifice punctele fortepunctele slabeoportunitățile și amenințările legate de concurența de afaceri sau de planificarea proiectelor.

  • Punctele forte: caracteristicile afacerii sau proiectului care îi conferă un avantaj față de ceilalți.
  • Punctele slabe: caracteristicile afacerii care plasează afacerea sau proiectul în dezavantaj față de ceilalți.
  • Oportunități: elemente pe care afacerea sau proiectul le-ar putea exploata în avantaj.
  • Amenințări: elemente care ar putea cauza probleme afacerii sau proiectului.

Nu una dintre cele mai „cool” părți ale pornirii afacerii dumneavoastră de la zero, dar totuși foarte importantă.

b) Realizați fișa de analiză pentru competitor în funcție de următoarele standarde:

  • Preț
  • Produs sau serviciu
  • Locație
  • Prezența în social media
  • Cum arată sau cum se simt
  • De cât timp sunt pe piață

VIZIUNE, MISIUNE ȘI VALORI

  1. Creați-vă propria viziune, imaginați-vă cum va fi lumea peste 5 ani. În acest fel, veți ști dacă noua dumneavoastră afacere are succes în îndeplinirea obiectivelor sale. Jack Ma de la AliBaba a spus că 80% din noile afaceri, eșuează, deoarece le lipsește viziunea cu 5-10 ani în avans. Oamenii doresc să obțină rezultate rapide, însa unele decizii pot avea repercusiuni pe termen lung sau pe termen scurt.
  2. Declarațiile de misiune bune sunt scurte și la obiect. Spune-ți tuturor de ce există afacerea dumneavoastră. Rezervați-vă puțin timp și discutați cu cei apropiați. Pentru a alege cuvintele potrivite, probabil că va dura ceva timp.
  3. Faceți o listă cu valorile dumneavoastră și grupați-le după cuvinte similare. În felul acesta veți avea cele mai bune valori finale. Iată câteva exemple: integritate, onestitate, încredere, pasiune etc.

MARKETING, MARKETING, MARKETING

Acum sunteți gata să răspândiți vestea prin planul dumneavoastră de marketing. Marketingul este modul prin care îi anunțați pe clienții noi că afacerea dumneavoastră există. Dar cum puteți face asta? Sfatul meu ar fi să apelați la o agenție de digital marketing. Sunt profesioniști, și ajută diferite business-uri din diferite nișe să se dezvolte. Contactați-ne aici și haideți să discutăm despre cum vă putem dezvolta afacerea în mediul online.

Cel mai mare avantaj al colaborării cu o agenție de renume este că au developeri, experți în social media, designeri grafici și resurse importante pentru promovarea unei afaceri. Dar dacă sunteți la început de drum și aveți un buget mic de marketing, vă puteți descurca singuri, internetul este plin de tutoriale și cursuri specializate. Puteți învăța aici “Metode de promovare online”.

PLAN STRATEGIC PE TERMEN LUNG

Separați noul dumneavoastră plan de afaceri în bucăți mai mici, ceea ce se traduce în pași rezonabili. Este ca atunci când plantați mai multe semințe și vă așteptați să înflorească.

Pentru a-ți începe planul strategic, ai nevoie de trei mari categorii care sunt cele mai importante pentru cum sa incepi o afacere de la zero (de la proiectare, cercetare, vânzări, servicii și asistență, resurse umane etc.) După aceea, încearcă să lucrezi cu task-uri și notează toate planurile pentru business-ul dumneavoastră. Puteți utiliza programe de gestionare a task-urilor în timp real pentru desktop și mobil, acestea sunt cool, ușor de utilizat și de partajat cu alți colegi. Dacă doriți să aflați mai multe despre designul grafic, citiți acest articol. Vă va ajuta cu siguranță! Începerea unei afaceri de la zero poate fi una dintre cele mai satisfăcătoare experiențe pe care o poate avea o persoană.

URMAȚI-VĂ PLANUL ȘI NU IGNORAȚI OBIECTIVELE STRATEGICE

Încercați să revizuiți și să ajustați planul cât puteți. Încercați să îi acordați prioritate cât mai mult posibil și nu uitați să vă sărbătoriți succesul.

Construirea unei afaceri de la zero poate fi epuizantă, iar timpul pe care îl aveți la dispoziție este foarte scurt. Prin urmare, planificați o zi pe săptămână pentru a lucra la obiectivele strategice. Este foarte important pentru planul dumneavoastra să vorbiți constant cu cineva în fiecare zi despre el, să analizați progresul, să adoptați noi idei etc. Această persoană nu trebuie să fie om de afaceri, ar putea fi un prieten sau chiar un membru al familiei.

BONUS: învățați cum vă puteți crește afacerea cu ajutorul unui web site responsive aici.

 

Sper că acest articol v-a oferit o abordare mai bună cu privire la modul cum sa incepi o afacere de la zero și la pașii pe care trebuie să îi faceți pentru a vă asigura că veți avea un plan de afaceri profitabil. Dacă eșuezi, nu-ți face griji, eșecul este doar feedback și, în timp, vei învăța din greșelile tale.

Așadar, te gândești la cum să cum sa incepi o afacere de la zero? 🙂

Crește-ți afacerea eficient!

Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri din IT și pentru a putea beneficia de materiale gratuite utile pentru creșterea afacerii tale.



    Postari recente

    Go to Top